Program konferencji Media-Ciało-Płeć (18-19.10.2012r.)
DZIEŃ I (18.10.2012r.)
9.00 – 9.30 - prof. UJ dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński - wykład inauguracyjny
9.30 – 10.30 – Z teorii cielesności:
mgr Agnieszka Jęczeń - Medialne reprezentacje ciała w kulturze współczesnej – między estetyzacją a rytualizacją
mgr Katarzyna Górska (RUB) - Fotomontaż jako subwersywna technika medialna: Pierre Molinier i nowa definicja ciała
mgr Katarzyna Wejman (UAM) - Interaktywna sztuka nowych mediów – eksperymenty na ciele odbiorcy
Dyskusja: 15 – 30 minut
11:00 – 12:00 – Z filozofii wstrętu:
mgr Urszula Lisowska (UWr) - Wstręt jako zasada medialnej reprezentacji cielesności – perspektywa filozofii Marthy C. Nussbaum
dr Grzegorz Kubiński (PWSW) - Pożądanie i wstręt. Analiza ciała w wybranych programach telewizyjnych
Mateusz Zimnoch (UJ) - Wstręt jako miejsce prawdy. Transgresywne doświadczenie abiektu w reportażu „Bomżycha" Jacka Hugo-Badera
Dyskusja: 15 – 30 minut
12:30 – 13:30 – przerwa obiadowa
13:30 – 15:10 - Ciało w reklamie:
mgr Kamil Szpyt - Ciało w reklamie czy reklama na ciele? Wybrane prawne aspekty zjawiska body advertising
Alina Jaworska (UMK) - Ciało jako nośnik reklamowy. Ludzka materia w komunikacji marketingowej
mgr Mariola Milusz (UMCS) - Sposoby kreowania wizerunku kobiety w reklamie prasowej na podstawie periodyku „Viva"
Karolina Niżyńska (UJ) – stereotypizacja płci w najpopularniejszych reklamach 2011 roku w branży FMCG
Anna Czerwińska (UKSW) - Na co dziś zwracamy uwagę? Językowy obraz partnera i partnerki w ogłoszeniach matrymonialnych
Dyskusja: 15 – 30 minut
15:40 – 16:40 – Popkultura wobec ciała i płci:
mgr Stanisław Dunin-Wilczyński (KUL) - Ciało jako nośnik suspensu w filmach o Jamesie Bondzie
mgr Daria Bruszewska (UWM) - Wyzwolone czy zniewolone? Nastoletnie ciało w serialu Skins.
mgr Anna Steliżuk (UW) - Which one's the boy? Komiks jako medium edukacji na temat płci i seksualności.
Dyskusja: 15 – 30 minut
DZIEŃ II (19.10.2012r.)
09:30 – 11:10 – Media z perspektywy genderowej:
mgr Patrycja Obara - Ile kobiety w kobiecie (UWr) - analiza wizerunku medialnego Hillary Clinton
Agata Szymborska (UMK) - Jaka powinna być Pierwsza Dama RP? Wizerunek żon polityków w segmencie people w 2005 oraz 2010 roku
Urszula Kuźnik (UJ) - Kobiece ciało na podstawie fotografii dziennikarskiej w Wysokich Obcasach
Dominika Faber (AGH) - Ciało wobec opresji – modowe konstrukty kobiecości a religijne nakazy
dr Radosław Filip Muniak (SWPS) - Mężczyzna - nowy przedmiot pożądania
Dyskusja: 15 – 30 minut
11:40 – 12:40 – Media wobec odmienności seksualnych:
Sylwana Borszyńska (UŁ) - Sposoby ukazywania odmienności seksualnych na łamach wybranych polskich pism
Agnieszka Weseli (UW) - „Sprawa Sadowskiej". Skandaliczna lesbijka w prasie dwudziestolecia międzywojennego
Agata Frymus (UWE) - Cenzura i tożsamość. Wpływ kina Ameryki lat 30 na rozumienie homoseksualimu kobiet
Dyskusja: 15 – 30 minut
13:10 – 14:10 – przerwa obiadowa
14:10 – 15:30 – Media a pornografia:
dr Joanna Miksa (UŁ) - Debata na temat podmiotowości pracowników seksu w kontekście pornografii
mgr Anna Ratecka (UJ) - Sponsoring czy handel ludźmi? Obrazy prostytucji w polskich mediach
mgr Anna Gębalska (UKSW) - Sponsoring seksualny – forma prostytucji czy nowoczesnego stylu bycia? Prezentacja zjawiska na podstawie wybranych internetowych ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych
mgr Agata Łuksza (UW) - Preparowanie „kobiety": co łączy rozkładówkę i Wenus z Milo?
Dyskusja: 15 – 30 minut
16:00 – zamknięcie konferencji
Osoba publikująca: Agnieszka Pudełko