Program konferencji Media-Ciało-Płeć (18-19.10.2012r.)

DZIEŃ I (18.10.2012r.)


9.00 – 9.30 - prof. UJ dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński - wykład inauguracyjny

9.30 – 10.30 – Z teorii cielesności:

mgr Agnieszka Jęczeń - Medialne reprezentacje ciała w kulturze współczesnej – między estetyzacją a rytualizacją

mgr Katarzyna Górska (RUB) - Fotomontaż jako subwersywna technika medialna: Pierre Molinier i nowa definicja ciała

mgr Katarzyna Wejman (UAM) - Interaktywna sztuka nowych mediów – eksperymenty na ciele odbiorcy

Dyskusja: 15 – 30 minut


11:00 – 12:00 – Z filozofii wstrętu:

mgr Urszula Lisowska (UWr) - Wstręt jako zasada medialnej reprezentacji cielesności – perspektywa filozofii Marthy C. Nussbaum

dr Grzegorz Kubiński (PWSW) - Pożądanie i wstręt. Analiza ciała w wybranych programach telewizyjnych

Mateusz Zimnoch (UJ) - Wstręt jako miejsce prawdy. Transgresywne doświadczenie abiektu w reportażu „Bomżycha" Jacka Hugo-Badera

Dyskusja: 15 – 30 minut


12:30 – 13:30 – przerwa obiadowa


13:30 – 15:10 - Ciało w reklamie:

mgr Kamil Szpyt - Ciało w reklamie czy reklama na ciele? Wybrane prawne aspekty zjawiska body advertising

Alina Jaworska (UMK) - Ciało jako nośnik reklamowy. Ludzka materia w komunikacji marketingowej

mgr Mariola Milusz (UMCS) - Sposoby kreowania wizerunku kobiety w reklamie prasowej na podstawie periodyku „Viva"

Karolina Niżyńska (UJ) – stereotypizacja płci w najpopularniejszych reklamach 2011 roku w branży FMCG

Anna Czerwińska (UKSW) - Na co dziś zwracamy uwagę? Językowy obraz partnera i partnerki w ogłoszeniach matrymonialnych

Dyskusja: 15 – 30 minut


15:40 – 16:40 – Popkultura wobec ciała i płci:

mgr Stanisław Dunin-Wilczyński (KUL) - Ciało jako nośnik suspensu w filmach o Jamesie Bondzie

mgr Daria Bruszewska (UWM) - Wyzwolone czy zniewolone? Nastoletnie ciało w serialu Skins.

mgr Anna Steliżuk (UW) - Which one's the boy? Komiks jako medium edukacji na temat płci i seksualności.

Dyskusja: 15 – 30 minut


DZIEŃ II (19.10.2012r.)



09:30 – 11:10 – Media z perspektywy genderowej:

mgr Patrycja Obara - Ile kobiety w kobiecie (UWr) - analiza wizerunku medialnego Hillary Clinton

Agata Szymborska (UMK) - Jaka powinna być Pierwsza Dama RP? Wizerunek żon polityków w segmencie people w 2005 oraz 2010 roku

Urszula Kuźnik (UJ) - Kobiece ciało na podstawie fotografii dziennikarskiej w Wysokich Obcasach

Dominika Faber (AGH) - Ciało wobec opresji – modowe konstrukty kobiecości a religijne nakazy

dr Radosław Filip Muniak (SWPS) - Mężczyzna - nowy przedmiot pożądania

Dyskusja: 15 – 30 minut


11:40 – 12:40 – Media wobec odmienności seksualnych:

Sylwana Borszyńska (UŁ) - Sposoby ukazywania odmienności seksualnych na łamach wybranych polskich pism

Agnieszka Weseli (UW) - „Sprawa Sadowskiej". Skandaliczna lesbijka w prasie dwudziestolecia międzywojennego

Agata Frymus (UWE) - Cenzura i tożsamość. Wpływ kina Ameryki lat 30 na rozumienie homoseksualimu kobiet

Dyskusja: 15 – 30 minut


13:10 – 14:10 – przerwa obiadowa


14:10 – 15:30 – Media a pornografia:

dr Joanna Miksa (UŁ) - Debata na temat podmiotowości pracowników seksu w kontekście pornografii

mgr Anna Ratecka (UJ) - Sponsoring czy handel ludźmi? Obrazy prostytucji w polskich mediach

mgr Anna Gębalska (UKSW) - Sponsoring seksualny – forma prostytucji czy nowoczesnego stylu bycia? Prezentacja zjawiska na podstawie wybranych internetowych ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych

mgr Agata Łuksza (UW) - Preparowanie „kobiety": co łączy rozkładówkę i Wenus z Milo?

Dyskusja: 15 – 30 minut


16:00 – zamknięcie konferencji

Data opublikowania: 19.09.2012
Osoba publikująca: Agnieszka Pudełko